22 Mart 2012 Perşembe

ANKARA SARMASI



Ankara sarması tavuk göğüsü tadında şekli ve içerisine giren krem şantiyle güzel bir lezzet olup çıkıveriyor karşınıza..Ben arasına antepfıstığı kattım ama siz kendi damak adınıza göre ceviz,fındık,muzda ekleyebilirsiniz.

MALZEMELER:
-1 lt süt
-2 su bardağı toz haline getirilmiş kakolu bisküvi
-1 su bardağından bir iki parmak kalınlığı geçmeyecek mısır nişastası (kalanına un ekliyoruz.)
-1 paket vanilya
-1 su bardağı toz şeker
-1 yemek kaşığı margarin
-1 paket krem şanti
-İçine antepfıstığı

HAZIRLANIŞI:
-Öncelikle dikdörtgen bir tepsiye toz haline gelmiş kakaolu bisküvimizi yayıyoruz.
-Ardından derin bir tencereye mısır nişastası üzerine eklediğimiz kadar unu, şekeri, vanilyayı katıp yavaş yavaş sütümüzü ekleyip kaynayana kadar orta ateşte karıştırıyoruz.
-Kaynadıktan sonra bir taşım daha kaynatıp altını kapatıyoruz.
-Altını kapattığımız muhallebinin içine margarinimizi katıp eriyene kadar karıştırıyoruz.
-Ardından karışımı kakaolu bisküviyi yaydığımız tepsinin üzerine eşit şekilde dağıtıyoruz.
-Karışım çok kalın olmamalı aksi taktirde çok parçalanıyor o yüzden mümkün olduğunca büyük bir tepside soğutulmalı.
-Oda sıcaklığında beklettiğimiz muhallebinin üzerine krem şantiyi üzerindeki tarife göre hazırlayıp döküyoruz.
-Buzdolabında 2 3 saat beklettiğimiz muhallebiyi dikdörtgen şeklinde dilimleyip arasına antepfıstığı koyup rulo şeklinde sarıyoruz.
-Afiyet Olsun...

7 yorum:

  1. ELLERİNE SAĞLIK CANIM
    MMMMMMMMMMMMMM.:))

    YanıtlaSil
  2. böyle hafif tarifleri çok seviyorum, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. tarif hem hafif hemde oldukça leziz benim gibi sütlü tatlı sevenlere birebir teşekkürler...

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık. Mutlu hafta sonları:)

    YanıtlaSil
  5. merhaba,ben de tarifinize gore un ve seker ekleyerek yaptim; ancak bu miktarlarla 1 lt sut gercekten cok yetersiz. Evde o anda fazladan sutum de olmadigi icin tavuk gogsu yenmeyecek kivamda oldu :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mrhba sanırım un olayı biraz karışmış olabilir. 1 su bardağının ıkı parmak kalınlığı kalıncaya kadar mısır nişastası geri kalanı un olacaktı.Yani hemen hemen 2 yemek kaşığı kadar.Ben göz kararı yaptıgım ıcın bu şekilde tarif verdim.Gerçekten üzüldüm bu duruma yönlendirmeniz için teşekkürler.

      Sil