7 Ocak 2014 Salı

Cocostar Pasta




Cocostar pasta özelliğini hindistan cevizli muhallebisinden alıyor görüntüsü ise cabası ben kekini diger tariflerden farklı yaptım sanki iyide yaptım ;p Bir gün bekleyince tadı tam oturuyor gecelim yapılışına

Keki icin malzemeler
- 3 yumurta ( Ben kekin cok kabarmasını istemedim isterseniz 5 e kadar çıkabilirsiniz)
- 1 su bardağı şeker
- 1 su bardağı sıvı yağ
- 1 su bardağı süt
- 3 yemek kaşığı kakao
- Kabartma tozu
- 1,5 2 sun bardağı un

Hazırlanışı

- Yumurtaları sekerle birlikte iyice cırpıyoruz
- daha sonra süt sıvı yağ ve kakaomuzu ilave edip karıştırıyoruz
- Karışımdan bir su bardağı ayırıyoruz
- kalan karışımımızın üzerine un ve kabartma tozunu ekleyip yaslanmış kare veya dikdortgen borçlana döküp 170 derecede pişiriyoruz
- kekimiz pisip 5 dk doğurduktan sonra üzerine bir bıçak yardımıyla delikler açıp ayırdığımız sosu üzerine döküyoruz ve soğumaya bırakıyoruz 

Hindistan cevizli muhallebi icin

- 7 yemek kasığı irmik
- 1 Lt süt
- 1 su bardağı toz şeker
- 1,5 su bardağı Hindistan cevizi

Hazırlanışı

Hindistan cevizi dışında tüm malzemeleri karıştırıp pişiriyoruz muhallebimiz pislikten sonra Hindistan cevizimizi de ekleyip 5 dk dinlendiriyoruz. 
Daha sonra soğumuş kekin üzerine duzgun bir sekilde yayıyoruz

Çikolata sos

- 150 gr bitter cikolata
- 2 yemek kasığı nutella

Bitter çikolatayı benmari usulü eritip 2 yemek kasığı nutellayla karıştırarak soğuk muhallebimiz üzerine yayıyoruz 
İsterseniz hazır cikolata sosunda kullanabilirsiniz
Afiyet olsun...

1 yorum: